2010-10-04

Kartläggning av problem med cykeltrafiken

Lokalpolitikern Magnus Persson har tagit det hedervärda initiativet att, som han skriver: "inventera alla konstigheter som man råkar ut för som cyklist". Det är också värt att påpeka att Solnacentern i valrörelsen drev frågan om att placera ut cykelpumpar likt de som finns i Stockholm även i Solna - mycket bra!

Länk: Centerpartiet: Hjälp oss hitta alla dåliga cykellösningar i Solna

Hjälp Magnus genom att e-posta honom om fel och brister: magnus.persson@centerpartiet.se

JT

2 kommentarer:

  1. Mycket bra initiativ!
    Jag vet inte om Magnus Persson kommer att sitta i kommunfullmäktige för Centern, men om han gör det kommer han få tillfälle att rösta över de cementerade blockgränserna i denna fråga, för den driver även vi (S) och även Mp om jag inte missminner mig.

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Först - tack för uppmärksamheten. Resultatet av valet är att jag är ersättare i fullmäktige (även om jag haft upp över öronen med jobb sedan valet på KTH där jag doktorerar, så jag har inte hunnit lägga så mycket tid på projektet som jag velat). Och Johanna: Du ska nog se att vi ser till att nybildade Allians för Solna sköter sig bättre i cykelfrågorna än man tidigare gjort, så att det lika mycket blir du som röstar med oss. :-)

    SvaraRadera